SEAL-ART: Biżuteria dla pewnych siebie, kolorowych Kobiet z pasją...:)

środa, 11 lutego 2015

Powrót do źródeł...

Zajęta od pewnego czasu tworzeniem zwłaszcza dwóch kolekcji - Leather-Like i Ellinika, obydwu dość prostych w formie, zauważyłam że zaczynam tęsknić za czymś bardziej rozbudowanym i efektownym.
Za czymś, od czego paradoksalnie zaczynałam, czyli klasycznego Bead Embroidery.
Tu z kolei doszła do głosu kolejna moja pasja, czyli Egipt, egipskie klimaty i dzieła na tym oparte.
Egipt sam w sobie z jego niezwykłą historią i kulturą, z jego tajemnicami, osiągnięciami i wybitnymi dziełami sztuki i architektury, fascynował mnie od zawsze.
Jasne jest więc że z mojej twórczości nie mogło zabraknąć motywów egipskich.
Mam już na koncie biżuterię inspirowaną Egiptem. Bransoletki i kolczyki, z których wszystkie znalazły zachwycone właścicielki;)
Jednak jak to zwykle bywa, kiedy twórca jest swoim najsurowszym krytykiem - zawsze mi czegoś w nich brakowało i wiecznie było mi mało:)
Tymczasem Kreatywny Kufer i jego WYZWANIA jak na zamówienie wymyślił wspaniały temat: WYJĄTKOWE KOBIETY - KLEOPATRA. 

W sam raz żebym mogła zaspokoić swoją tęsknotę za ambitniejszym dziełem:)
Już dawno temu ściągnęłam z internetu zdjęcie pięknego zabytku egipskiej sztuki złotniczej, który to miał mi posłużyć jako wzór do biżuterii. Oto on:


Jak dotąd jednak nie czułam się na siłach i nie miałam odwagi wzorować się na nim, ponieważ uznawałam swój warsztat za zbyt niedopracowany, aby 'kopiować' coś tak pięknego.
Ale! Nadszedł właśnie odpowiedni moment i tęsknota za dziełem ambitnym i misternym pozwoliła mi podjąć wyzwanie! (a przy okazji WYZWANIE w KREATYWNYM KUFRZE).
Wykonałam bransoletę w technice BeadEmbroidery, w połączeniu z odrobiną soutachu.
Wyszyłam ją koralikami Toho i przyozdobiłam kaboszonem LunaSoft, perełkami Swarovski, kaboszonami z czerwonego jadeitu, oraz oczywiście autentycznie egipskim skarabeuszem;)
Bransoletkę wykończyłam skórą naturalną i SuperSuede.
Powiem że jestem ze swojego dzieła bardzo zadowolona i w pełni usatysfakcjonowana efektem końcowym:)
Zresztą - oceńcie sami;)

Mój "KLEJNOT NILU"




Pozdrawiam, 
AldonaK/Seal-Art









4 komentarze:

  1. przepiękna bransoleta! Prawdziwy klejnot ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała, robi wrażenie, chciałbym ją widzieć na żywo!

    OdpowiedzUsuń
  3. przepych, ale mimo to ze smakiem, powodzenia w wyzwaniu

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję:)
    Ja natomiast powiem, że osobiście jestem pod absolutnym wrażeniem prac z powyższego Wyzwania. Większość jest przepiękna i na bardzo wysokim poziomie!
    Gdybym ja, jako jury miała podjąć decyzję...cóż, uciekłabym chyba;)

    OdpowiedzUsuń